Обдарована дитина



Обдарованість це здатність
 оригінально вирішувати всім добре
 відоме завдання
 Організація роботи з обдарованими дітьми має на меті фор­мування творчої, різнобічно розвиненої особис­тості учня.
Основними її завданнями є:
   створити максимально сприятливі умови для інтелектуального, морального й фізичного розвит­ку обдарованих дітей;
   розробити й поетапно впроваджувати новий зміст освіти, прогресивні технології навчання й ви­ховання учнів;
   створити умови для розвитку здібностей до адаптації в соціумі.
 Серед напрямів роботи з обдарованими дітьми варто виділити:

   виховання потреби в сучасних наукових знан­нях;
   формування навичок вільного володіння ін­формаційними технологіями пошуку знань;
   ознайомлення з найбільш актуальними іде­ями сучасної науки й активізація мислення учнів;
   розвиток продуктивного творчого мислення;
   стимулювання самостійності й ініціативності в навчанні та саморозвитку;
   сприяння розвиткові самосвідомості.
 Загальні рекомендації 
щодо розвитку творчих здібностей учнів на уроках

- Створити умови для випереджального розвитку здібних дітей
 - Активізувати пізнавальну самостійність, не подаючи знань у    готовому вигляді
 - Використовувати творчі, проблемні завдання
 - Керувати самоосвітою здібних учнів: навчити трансформувати особистий досвід і вивчений матеріал із літературних джерел, творчо обґрунтовувати результати роботи, конструювати новий досвід
- Надавати простір для вільного індивідуального розвитку й самореалізації
- Розвивати здібність до контролю й самоконтролю
- Створювати умови для максимального напруження інтелектуальних сил

- Використовувати різноманітні форми творчого співробітництва учнів
- За допомогою рефлексивного управління навчальною діяльністю формувати навички самоорганізації, саморозвитку, самореалізації, самовизначення особистості у творчій діяльності
- Допомогти учням набути навичок психопрофілактики та психогігієни


Методи навчання обдарованих дітей повинні:
   відповідати своїм основним завданням — на­данню допомоги обдарованим учням в отриман­ні знань;
   відповідати рівню інтелектуального й со­ціального розвитку дитини, різним вимогам і мож­ливостям;
   виявляти основний і послідовний варіант роз­витку здібностей дитини;
   відповідати переходу від перфективного рів­ня пізнання до вищих понятійних рівнів.
Використання творчих методів навчання передбачає:
   визнання раніше не визнаних або не вико­ристаних можливостей;
   надання дитині свободи вибору;
   індивідуалізацію навчальної програми залеж­но від особливостей учня;
   створення умов для конкретного втілення творчої ідеї;
   заохочення роботи над проектами, пропози­ціями самих учнів;
   уникнення будь-якого тиску на дітей;
   зосередження уваги на їхніх індивідуальних відмінностях;
   схвалення результатів діяльності школярів;
   повагу до потенційних можливостей учнів, які відстають;
   демонстрацію ентузіазму;
   надання можливості зробити загальний внесок у роботу групи;
   надання авторитетної допомоги дітям, які висловлюють іншу думку;
   організацію безпосереднього спілкування звичайних дітей з обдарованими;
   отримання максимальної користі від захоп­лення дітей;
   терпимість (хоча б тимчасову) до безладдя;
розвиток умінь самоаналізу.
Учитель повинен:
          1.   Бути доброзичливим і чуйним.
        2.   Знати психологічні особливості обдарованих дітей, розуміти їхні потреби й інтереси.
        3.   Мати досвід роботи в закладах для дітей мо­лодшого та дошкільного віку (зокрема з власними  дітьми).
       4.   Мати високий рівень інтелектуального роз­витку.
        5.   Мати широке коло інтересів і вмінь.
       6.   Бути готовим до виконання найрізноманіт­ніших обов'язків, пов'язаних із навчанням обда­рованих дітей.
       7.   Володіти почуттям гумору (але без нахилу до висміювання).

8.   Бути самокритичним, готовим до перегляду своїх поглядів і постійного самовдосконалення.
9.   Мати добре здоров'я.
10. Бути готовим до роботи з обдарованими
дітьми й до подальшого оволодіння спеціальни­ми знаннями.





Немає коментарів:

Дописати коментар