Обдарованість — це здатність
оригінально вирішувати всім добре
відоме завдання
Організація роботи з обдарованими дітьми має на меті формування творчої, різнобічно розвиненої особистості
учня.
Основними її завданнями є:
•
створити
максимально сприятливі умови для інтелектуального, морального й фізичного
розвитку обдарованих дітей;
•
розробити й
поетапно впроваджувати новий зміст освіти,
прогресивні технології навчання й виховання учнів;
•
створити умови для розвитку здібностей
до адаптації в соціумі.
Серед напрямів
роботи з обдарованими дітьми варто виділити:
•
виховання потреби в
сучасних наукових знаннях;
•
формування навичок
вільного володіння інформаційними технологіями пошуку знань;
•
ознайомлення з
найбільш актуальними ідеями сучасної науки
й активізація мислення учнів;
•
розвиток
продуктивного творчого мислення;
• стимулювання самостійності й ініціативності в
навчанні та саморозвитку;
•
сприяння
розвиткові самосвідомості.
Загальні рекомендації
щодо розвитку творчих здібностей учнів на уроках
- Створити
умови для випереджального розвитку здібних дітей
- Активізувати
пізнавальну самостійність, не подаючи знань у
готовому вигляді
- Використовувати
творчі, проблемні завдання
- Керувати
самоосвітою здібних учнів: навчити трансформувати особистий досвід і вивчений
матеріал із літературних джерел, творчо обґрунтовувати результати роботи,
конструювати новий досвід
- Надавати
простір для вільного індивідуального розвитку й самореалізації
- Розвивати
здібність до контролю й самоконтролю
- Створювати умови для
максимального напруження інтелектуальних сил
- Використовувати
різноманітні форми творчого співробітництва учнів
- За
допомогою рефлексивного управління навчальною діяльністю формувати навички
самоорганізації, саморозвитку, самореалізації, самовизначення
особистості у творчій діяльності
- Допомогти учням набути
навичок психопрофілактики та психогігієни
Методи навчання обдарованих дітей повинні:
•
відповідати своїм
основним завданням — наданню допомоги
обдарованим учням в отриманні знань;
•
відповідати рівню
інтелектуального й соціального розвитку дитини,
різним вимогам і можливостям;
•
виявляти основний і
послідовний варіант розвитку здібностей дитини;
•
відповідати
переходу від перфективного рівня пізнання до
вищих понятійних рівнів.
Використання творчих методів навчання передбачає:
•
визнання раніше не
визнаних або не використаних можливостей;
•
надання дитині
свободи вибору;
•
індивідуалізацію
навчальної програми залежно від особливостей учня;
•
створення умов для
конкретного втілення творчої ідеї;
•
заохочення роботи
над проектами, пропозиціями самих учнів;
•
уникнення
будь-якого тиску на дітей;
•
зосередження уваги
на їхніх індивідуальних відмінностях;
•
схвалення
результатів діяльності школярів;
•
повагу до
потенційних можливостей учнів, які відстають;
•
демонстрацію
ентузіазму;
•
надання можливості
зробити загальний внесок у роботу групи;
•
надання
авторитетної допомоги дітям, які висловлюють іншу думку;
•
організацію
безпосереднього спілкування звичайних дітей з обдарованими;
•
отримання
максимальної користі від захоплення дітей;
•
терпимість (хоча б
тимчасову) до безладдя;
• розвиток умінь самоаналізу.
Учитель повинен:
Учитель повинен:
1.
Бути доброзичливим
і чуйним.
2.
Знати психологічні
особливості обдарованих дітей, розуміти
їхні потреби й інтереси.
3.
Мати досвід роботи
в закладах для дітей молодшого та дошкільного віку (зокрема з власними дітьми).
4.
Мати високий рівень
інтелектуального розвитку.
5.
Мати широке коло
інтересів і вмінь.
6.
Бути готовим до
виконання найрізноманітніших обов'язків,
пов'язаних із навчанням обдарованих дітей.
7.
Володіти почуттям
гумору (але без нахилу до висміювання).
8.
Бути
самокритичним, готовим до перегляду своїх поглядів і
постійного самовдосконалення.
9.
Мати добре
здоров'я.
10. Бути готовим
до роботи з обдарованими
дітьми й до подальшого оволодіння спеціальними знаннями.
дітьми й до подальшого оволодіння спеціальними знаннями.
Немає коментарів:
Дописати коментар