неділю, 12 червня 2016 р.

Конспект уроку художньої культури в 9 класі
Тема: Узагальнення
«Турнір знавців мистецтва»




Мета уроку:
Діагностувати рівень засвоєння попередніх тем і коригувати його.
Діагностувати сформованість практичних навичок: порівняння, виявлення спеціальних рис об'єкта, встановлення причинно - наслідкових зв'язків.
Розвивати уміння аналізувати художні твори і виробляти власну естетичну оцінку.
Розвивати уміння вести діалог з творами мистецтва.
Виховувати любов до мистецтва.
Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань,  урок - гра
Обладнання: комп'ютер, проектор, вчительська презентація Power Point "Турнір знавців мистецтва", роздатковий матеріал (ілюстрації картин відомих художників, дитячі презентації, реквізит, фото за видами театру і фотографії, картки з текстом про ммистецтво), папір, клей, маркери.
Хід уроку
І. Організаційний момент. (1хв)
Оголошення завдань уроку.
-         Сьогодні ми зібралися, для того щоб кожен з Вас міг проявити свої знання, і допомогти своїй команді стати лідером у змаганні.наш урок пройде у формі гри «Турнір знавців мистецтва». Тому ми  з вами розділились на дві команди.

ІІ.Узагальнення вивченого матеріалу.
Проведення гри.
1. "Представлення команд". (2хв.)
- Отже, тепер представте свою команду і прокоментуйте ваш вибір назви.
( Спікери команд представляють команди).

2. "Велика гра". Розминка .(5 хв.) (Додаток 1), (Додаток 2)
- Починаємо перший конкурс, який називається «Велика гра». В ньому за обмежений час (пісочний годинник 2 хвилини) кожна команда повинна відповісти на більшу кількість запитань ведучого. Питання вимагають коротких і точних відповідей. Оцінюється кількість правильних відповідей, 1 бал за правильну відповідь.
(Задаються питання. Підраховуються бали)

3." Ти мені, я тобі ".  (6 хв.) (Додаток 3), (Додаток 4)
- Наступний конкурс називається «Ти мені, я тобі». Команди придумують по 3 питання – загадки про  певний витвір мистецтва будь – якого виду мистецтва. Потім по черзі загадують їх суперникам. Оцінюється правильність відповіді, 1 бал за кожну правильну відповідь.
Команди придумують загадки 3 хв. Потім по черзі задають їх суперникам.
4. «Фішки з Інтернета » (5хв.) (вчительська презентація)
- Наступний конкурс «Фішки з Інтернета». Командам по черзі пропонються фото витворів мистецтва. Команда відгадує назву витвора. Оцінюється кількість правильних відповідей, 1 бал за правильну відповідь. Максимальна кількість балів – 5.
( по черзі команди вгадують витвори мистецтва)
5. «Жива газета» (5хв)
- В конкурсі «Жива газета» представники команди по черзі читають цікаві факти і новини зі світу мистецтва, які готували вдома. Команда, у якої їх виявиться більше, перемагає у цьому конкурсі і отримує 3 бали.
( Учасники по черзі зачитують вислови.)
6. «Помилка друкаря» (4хв) (Додаток 5, додаток 6)
- В наступному завданні «Помилка друкаря» команди ознайомлюються з текстом про мистецтво на картці. Знаходять помилки. Потім один із учасників команди – спікер – доповідає про них.за правильно знайдену помилку -1 бал.
( Команди отримують картки з текстом і знаходять помилки)
7. Кросворд - загадка "З'єднані слова". ( 3хв.) (вчительська презентація)
- Наступний етап нашого змагання – вирішення кросворду «Зєднані слова».  У кожної команди своє завдання. Для вирішення кросворду необхідно визначити, які два слова "сховалися" в одному рядку. Останні букви першого слова є початком другого. Правильна відповідь за два слова – 2 бали.
( команди обдумують відповіді 2 хв., потім оголошують)
8. «Оживлення картини» (5хв) (реквізит, вчительська презентація, репродукції картин)
- В конкурсі «Оживлення картини» необхідно "оживити" одне з мальовничих полотен в імпровізованій "костюмерній" формі. Команда суперників повинна назвати автора і твори.  Наприкінці на екрані показується живописне полотно. Оцінюється правильність виконання завдання, артистизм - 5 балів.
9. «Коллаж» (5хв) (папір, клей, маркери, фото з видами театру ф фотомистецтва)
- Останнім етапом турніру знавців мистецтва є створення колажу з отриманих матеріалів. Команда повинна скласти схему певного вида мистецтва за допомогою  фотографій і презентувати всім. Завдання виконується протягом 3 хв. За правильність виконання – 5 балів.
( команди працюють, ведучий підбиває бали, команди представляють колажі.)
10. Спікер. (2хв)
- Спікер команди приготував для нас презентацію про свій улюблений вид мистецтва.
(виступ спікера з презентацією)
ІІІ. Підсумок (1хв)
-         Таким чином ми з вами завершуємо турнір знавців мистецтва. За підрахованими балами сьогодні перемагає команда… привітаємо її оплесками. Чи було вам цікаво на турнірі?
-         Дякую вама за роботу на уроці. Ви всі були активні і показали гарні знання з предмету.
ІV. Домашнє завдання (1хв)
-         Написати у зошиті короткий твір – міркування на тему: «Навіщо людині всі види мистецтва?»


Додаток 1
«Велика гра»
1.     Що первинне : Природа чи Суспільство? (Природа)
2.     Живопис з кольорового скла і природних каменів (мозаїка)
3.     Розпис, написаний фарбами по сирій штукатурці (фреска)
4.  Скульптура, в якій фігури і предмети виступають над площиною більше ніж на половину свого об'єму (горельєф)
5.     Амфітеатр в Римі (Колізей)
6.     Ренесанс це - (відродження)
7.     Співвідношення несучих і несених частин будівлі (ордер)
8. Музичний спектакль, в якому артисти не говорять, а співають. (Опера)
9.     Знак, що відкриває нотну рядок. (Ключ)
10.     Музика афро - американського населення. (Джаз)
11.     Пісня про кохання іспанського походження. (Романс)
12.    Сумний  лад в музиці. (Мінор)
13.     Відомий новорічний балет Чайковського. (<<Лускунчик>>)
14.Танець, який отримав назву від німецького слова <<вальцев>>. (Вальс)
15. Про який вид мистецтва можна сказати «мистецтво чорно – білого» (графіка)
16.Велетенська статуя з головою царя і тулубом лева, що охороняє піраміди (Сфінкс)
17.    Мініатюрні японські скульптури. (нецке)
18.      Урочиста пісня. (гімн)
19.        Роден – це видатний …(скульптор)
20.         Колектив театральних акторів. (трупа)
21.         Гравюра – це вид… (графіки)
22.         Жанри античного (трагедія і комедія)
23.          Автор першої фотографії. (Ньєпс)


 Додаток 2
«Велика гра»
1.  Дерев'яний верстат, на якому художник створює свої шедеври (мольберт)
2.     Зодчество - (архітектура)
3.   Скульптура, в якому всі фігури виступають над площиною не більше ніж на половину свого об'єму (барельєф)
4.     Внутрішня сторона споруди (інтер'єр)
5. Музичний спектакль, в якому артисти розмовляють мовою танцю. (Балет)
6. Музичний інструмент, названий ім'ям його творця Адольфа Сакса. (Саксофон)
7.     Знак, що відображає музичний звук на папері. (Нота)
8.     Старовинний клавішно-духовий інструмент, що звучить на католицьких богослужіннях. (Орган)
9.     Жанр французької естрадної пісні. (Шансон)
10.   Радісний, світлий лад в музиці. (Мажор)
11.      Про який іид мистецтва можна сказати «мистецтво лінії і фарби»     ( живопис)
12.     Вид мистецтва, неможливий без технічного засобу (фотомистецтво і кінематограф)
13.     Розпис орнаментом пташиних яєць (писанкарство)
14.      Мистецтво художнього оформлення виробів побутового характеру (ДПМ)
15.            Фарба, що розчиняється водою (акварель)
16.            Який вид мистецтва називають малярством (живопис)
17.            Жанр живопису, що зображує людину.(портрет)
18.          Організоване виконання музичного вокального твору.(хор)
19.         Театральна професія, представник якої організовує простір сцени. (сценограф)
20.          Виконавець ролей у виставах і кіно. (актор)
21.          Жанр живопису, що зображує тварин. (анімалістичний)
22.  Вид декоративно – прикладного мистецтва, який полягає у виготовленні виробів з глини. (кераміка)
23. Кіноіндустрія неподалік від Лос – Анжелеса (Голівуд)




Додаток 3
«Ти – мені, я – тобі»
1.     Будинок, що рухається.
2.     Одна з найдавніших транспортних споруд у Києві, до того ж «дорогоцінна».
3.     Картина, яка прославилась однією частиною тіла людини на портреті.


          Додаток 4
«Ти – мені, я – тобі»
1.     Скульптура богині, відома як «статуя без рук».
2.     Споруда з величезних каменів, які утворюють коло, у Великобританії.
3.     Нагрудна прикраса із золота, яку знайшли в кургані Товста Могила.


Додаток 5
«Помилка друкаря»
Театральне мистецтво є синтетичним за природою. Воно включає в себе  інші види мистецтва: літературу, музику, фотомистецтво, хореографію. Театральними жанрами є: опера, балет, оперета, реквієм,мюзикл. У театрі працюють режисер, актор, звукооператор, костюмер, оператор.


Додаток 6
«Помилка друкаря»
До матеріалів, які використовують в мистецтві графіки, належать: сангіна, пастель, вугілля, гуаш, туш.улюбленими жанрами художників – графіків є портрет, пейзаж,естамп, анімалістичний жанр.за призначенням графіка буває: станкова, промислова, комп’ютерна, рельєфна.


 Додаток 7






о
р






А) Найдосконаліший вид білої порцеляни.
Б) Рисунок з певних повторюваних елементів для оздоблення різних предметів.








н
а







А) Вид картин релігійного жанру.
Б) Жанр живопису, який означає «мертва натура».


Протокол балів
Конкурс
Команда 1
Команда 2

«Велика гра»



«Ти – мені, я – тобі»



«Фішки з Інтернета»



«Жива газета»



«Помилка друкаря»



Кросворд «Зєднані слова»



«Оживлення картини»



«Коллаж»










Немає коментарів:

Дописати коментар